Jak poznat funkční web

Každý funkční web by měl splňovat 3 základní předpoklady:

  • Návštěvník webových stránek provede tzv. „konverzi“. Jde např. o sdílení webových stránek, provedení objednávky nebo zanechání svých osobních údajů. To jsou měřitelné činnosti.
  • Návštěvník na webu najde informace, které hledá a potřebuje. S touto informací poté dál pracuje a může dojít k budoucímu oslovení či konverzi.
  • Obsah webové stránky vyvolá v návštěvníkovi emoce, které si spojí s určitou značkou. Díky tomu, že je tento pocit uložen v paměti návštěvníka, může být šířen a konzultován v jeho okolí.

Webová stránka může splňovat všechny výše uvedené atributy, ale pokud ji nikdo nenalezne, tak bude k ničemu. Proto je velmi důležité, aby byl web snadno k nalezení pro cílové návštěvníky. Mnoho webů lze jednoduše vyhledat, ale v jiných informačních kanálech, než kde se vyskytují jejich cíloví návštěvníci. Proto je před tvorbu webových stránek stěžejní přesně identifikovat a lokalizovat návštěvníky.

O funkčnosti webových stránek velkou měrou vypovídá také jeho rychlost. Návštěvníka těžko zaujme pomalu se načítající stránka, po chvíli ztratí trpělivost a odejde. Takto ztracený návštěvník se zpět získává velice obtížně. V případě, že některé pomalejší prvky webové stránky zrychlit nelze a neexistuje vhodná alternativa, musíme návštěvníka zabavit jinou formou, aby neztratil pocit, že se na stránce stále něco děje.

V dnešní době je také klíčová tzv. responzivita, která zabezpečuje snadné zobrazení i na mobilních zařízeních a jiných platformách. Návštěvník, který si bude prohlížet na svém chytrém telefonu webovou stránku, není na menší zařízení uzpůsobena, bude po chvíli scrollování a zoomování otráven a na tento web se již nevrátí. Tohoto se musí každá funkční webová stránka vyvarovat.

Dalším neméně důležitým prvkem webové stránky jsou reference (ohlasy) zákazníků. Jak často a rádi říkáme našim klientům: „Lidi chtějí lidi“, a je to pravda. Návštěvníci se o případné koupi zboží či služby budou rozhodovat také pomocí zkušeností předchozích uživatelů. Proto by reference neměly na žádné funkční webové stránce chybět.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>